JohannaOak

Mi vida en España

Cordoba

Publicerad 2015-10-18 20:20:08 i Travels,

 
I lördags åkte jag, Joana, Stina och Jochem på en roadtrip till Cordoba. Det är en jättevacker stad som ligger ca två timmar nordväst om Granada. Vi besökte den berömda kyrkan/moskeen (Mezquita). Fick tyvärr inga bra bilder från den då det var väldigt mörkt där inne men det var sjukt stort och mäktigt. Cordoba är Spaniens mest "torraste" stad och vi lyckades självklart pricka in att åka dit en dag då himlen öppnade sig haha. Vi hängde inte så mycket läpp över detta dock utan vi passade på att sätta oss på en bar och testa deras käna vin Montilla-Moriles. Först tyckte jag att det smakade sjukt underligt men efter några fler sippar skulle jag nog ändå vilja säga att det var helt okej gott. När vi kom tillbaka till Granada bestämde jag, Stina och Joana oss för att gå och käka några rediga hamburgare. Riktigt bra avslut på en bra lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna Egeskog

Välkommen till min blogg kära vänner. Här kommer jag att dela med mig om min vardag i Granada i Spanien. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela