JohannaOak

Mi vida en España

Tell the world I'm going home

Publicerad 2015-12-14 14:25:00 i Allmänt,

 
Efter en jättemysig helg hos besty i Örebro har jag äntligen landat hemma hos päronen i Mariestad. Det var lättare sagt än gjort att ta sig hem ska jag meddela er haha. 
För det första hade jag inte berättat för Mandy att jag skulle hem utan jag hade planerat att bara komma och knacka på hennes dörr som en liten julöverraskning. Så vart det inte riktigt. När jag hade landat i Stockholm inser jag ganska fort att mitt bagage inte kom med till Sverige. Jag fick också veta från Amandas kompis Jens, som försökte hjälpa mig med överraskningen, att Amanda var påväg hemifrån så jag fick därför ringa henne och säga att jag var i Sverige och påväg till henne. Inte riktigt vad jag hade tänkt men hon blev jätteglad ändå haha. Skulle sedan då ta mig från Arlanda till Västerås för att sen byta tåg till Örebro. Bussen till Västerås vad dock självklart sen så jag missade tåget i Västerås som skulle ta mig till Örebro.. Kom fram en timme senare än planerat så blev ingen lång förfest innan det var dags att ge sig iväg till Kåren för att dansa natten lång. Hade jätteroligt ändå självklart! På lördagen blev det lite julklappsshopping, bastubad och tapasmys innan vi avslutade kvällen med att se sista Hunger Games-filmen. Jag tyckte den var bra för det var inte allt för mycket ändringar ifrån boken. Plus i kanten för det!
Igår blev det lite mer julklappshopping, luciamys med pepparkakor och lussekatt innan jag skulle sätta mig på tåget hem mot Mariestad. Åh så skönt tänkte jag att få åka hem lätt och smidigt. Ack så fel jag hade. Tåget till Hallsberg, där jag skulle byta till Mariestad, blev inställt så fick åka ersättningsbuss istället som självklart var en timme försenat. Tror ni jag hann med tåget till Mariestad eller? Självklart inte. Fick istället sitta i Hallsberg i en timme och chilla base innan jag kunde hoppa på ett tåg som skulle gå mot Göteborg så jag kunde hoppa av i Töreboda. När jag väl satt mig på tåget stog det stilla i minst 40 minuter till innan det faktiskt började rulla. Men som sagt, nu är jag äntligen hemma i kära Mariestad och har slängt ner mig i mamma och pappas soffa. Ska snart iväg till Mollys dagis och kolla på lussetåg. Ska bli så mysigt. Känns riktigt skönt att få vara hemma. 
 
 
 
/After a really nice weekend with my best friend I am finally back home at my mom and dad's. It was not easy at all getting here haha. My luggage never left Malaga so it arrived one day after me, trains got cancelled and instead of traveling for two hours it took me closer to four to actually arrive home. Well, at least I had a really nice weekend with Mandy. Eating tapas, went christmas shopping, went to the movies and saw the last hunger games movie. Soon I will be going to my niece kinder garden and listen to all the childer singing christmas carols. Cant wait./
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna Egeskog

Välkommen till min blogg kära vänner. Här kommer jag att dela med mig om min vardag i Granada i Spanien. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela