JohannaOak

Mi vida en España

Rioja wine tasting

Publicerad 2015-11-20 21:21:03 i Allmänt,

 
Så igår hade jag världens goaste torsdagskväll. Jobbet hade arrangerat vinprovning på en tapasbar så vi fick testa tre olika Riojaviner, ett vitt och två röda, och äta världens godaste tapas. På riktigt, dog typ så gott var det. Plus i kanten också att de som höll i det pratade på både spanska och engelska så lite fick vi allt lära oss. Hade nästan kunnat rulla hem efteråt så mätt var jag och imorse på jobbet klagade Stina över att hon kände sig bakis haha. Tur att det var min tur att ha med fredagsfika så att hon kunde få proppa i sig av mina hemmagjorda kladdkakemuffins haha. 
 
Hur är det annars då? Händer det något kul hemma?
 
Jag, Stina och Joana ska upp tidigt imorgon för att bege oss på en minisemester till Seville! Ska bli så himla roligt, vi har taggat hela veckan haha. Hoppas på att få se en riktig flamencoshow också. Hade varit sjukt nice. Nu ska jag kura ihop mig under täcket och kolla på en film innan det blir dags för att krama kudden. 
 
/Had an amazing thursday evening, Went to a wine tasting evening arranged by NGA. We got to try one white and two red Rioja wines and also eat the best tapas I have had so far. For real, I thought I was gonna die it was that good. The guys who held the tasting were also speaking in both spanish and english which made it all even better and I actually learned somethings. I was so full when we went home and this morning Stina was complaining over having a hungover haha. Lucky for her it was my turn to bring "friday happiness" to work so she could eat my home made chocolate muffins. 
 
Tomorrow I will be waking up early since me, Stina and Joana are going to Seville! I am so excited and we're gonna have so much fun. Hoping to see a real flamenco show as well, that would have been so cool. Now I'm gonna sit back and enjoy a movie before it's time to go to sleep./

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna Egeskog

Välkommen till min blogg kära vänner. Här kommer jag att dela med mig om min vardag i Granada i Spanien. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela