JohannaOak

Mi vida en España

Fåntrattar på jobbet och annat vardagligt

Publicerad 2015-10-20 19:50:00 i Allmänt,

 
Ibland har man inte alltid så mycket att göra på jobbet och då brukar det sluta med att jag och min kära kollega Stina, även kallad Stinacious, börjar fåna oss. På sista bilden försökte vi avgöra vem som hade mest uppåtnäsa haha. Kan jag ju tycka att jag vann ganska överlägset med min skidhoppbacke.
 
Trevligt att jag bloggar på en vardag eller hur? Hade helt plötsligt lite tid över så jag tänkte att ja men då kan jag ju passa på att skriva ett lite mer vardagligt inlägg. Har redan hunnit handla, laga och ätit middag så nu sitter jag mest och väntar på att tiden ska gå så att jag kan bege mig mot gymmet och gå på ett kvällspass. Fixade gymkort förra veckan så nu är vi igång! Gymmet har jättemycket roliga pass och instruktörerna är jättebra. Måste se så roligt ut dock när instruktören kollar på mig och säger något på spanska så står jag bara där och nickar och ler, "just smile and wave boys". 
 
På tal om smeknamn så har jag lyckats få mig lite udda smeknamn här nere. Jag har märkt under min uppväxt att mitt namn är väldigt lätt att göra smeknamn av (Janna, jojjo, hanna, eken osv) men jag måste nog säga att de smeknamnen jag har här nere tar hem priset. Min kära flatmate Maria kallar mig tillexempel för Johan haha. Fast hon säger det liksom som Johaan. Låter så himla gulligt. Min slovenska kollega har även gett mig smeknamnet Johannesburg. Vi var två Johannor (Johanna och Joana) på roadtripen till Cadiz så då skulle han komma på något så att vi kunde skiljas åt och av någon anledning blev det Johannesburg. Sen har vi också den Norska kollegan (kentalicious - ja, vi gillar smeknamn här nere haha) och min kära vän Marikit som bara kallar mig för jojo. Eller ja, dom säger det som yoyo. Av dessa tre måste jag nog säga att jag gillar den sista bäst.
 
Nu ska jag nog ta mig i kragen och plugga lite spanska glosor faktiskt.  
 
/Sometimes when things are quite slow at work me and Stina (also known as Stinacious) kind of just start goofying around. At picture number two we are comparing who has the most piggy-like nose haha. I would like to go ahead and say that I won that battle. 
 
I am on such good time today. I allready went to the Mercadona, cooked and ate dinner. Now I am just waiting for time to fly so that I can drag myself to the gym. Signed up for the gym last week. I really like it since they have a lot of nice classes and the instructors are really good. I must look so ridicolous though whenever the instructor tells me something in spanish and I kind of just smile and nod my head. 
 
Speaking of nicknames, I have managed to get myself a few weird ones down here. One thing I have learnd during my time on this earth is that my name is quit easy to change into nicknames (Janna, jojjo, Hanna, Eken etc). The ones that I have received here are bit more od though. For instance, my lovely flatmate Maria calles me Johan haha (it is a boys name is Swedish Maria ;) ) but she says it more like Johaan. I think it sounds so cute. My slovenian colleague has also given me the nickname Johannesburg. We were two girls called Johanna (Johanna and Joana) on the roadtrip to Cadiz so he decided to give me a nickname so that he could tell us apart and it ended up being Johannesburg. Furthermore, we have the norwegian colleauge (Kentalicious - yes we do like our nicknames down here haha) and my lovely friend Marikit who both call me jojo. They both pronounce it like Yoyo though. Of all these three I have to say I like the last one the best haha. /

Kommentarer

Postat av: Katta

Publicerad 2015-10-24 17:19:34

Vilken fin blogg! Hittade hit då jag själv pluggar till personalvetare :) Skulle vara kul om du berättade mer om vad du arbetar med! Hur ser en vanlig dag ut, vad gör du? Kram!

Svar: Tack ska du ha, va kul att du gillar den :) Absolut, ska se om jag kan få ihop ett sånt inlägg till veckan! Kram
Johanna Egeskog

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna Egeskog

Välkommen till min blogg kära vänner. Här kommer jag att dela med mig om min vardag i Granada i Spanien. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela