JohannaOak

Mi vida en España

Happy new year!

Publicerad 2016-01-04 22:51:53 i Allmänt,

 
Inte världens bästa bilder kanske men hade i alla fall ett riktigt bra nyårsfirande. Förfestade med vänner där alla hade tagit med sig hemmagjorda tapas. Så mycket gott på ett och samma bord. Köttbullar i gräddsås, broccolipaj, serranoskinka, bröd med hummus, spicy köttgryta.. Ja ni hör ju själva. Mumma. När klockan närmade sig tolv drog vi till ett torg där det stog en riggad scen med ett liveband och det var folk överallt. Tolv sekunder i tolv började klockorna ringa och då förstår ni ska man hinna käka en vinduva per sekund. Det ska ge tur inför nästa år eller något sådant haha. Jag började nog dock för tidigt för mina tolv vindruvor var slut innan klockslagen tystnade.. Prick klockan tolv lyser hela torget upp av fyrverkerier samtidigt som Coldplays Viva la Vida strömmar ut ur högtalare. Magiskt. kvällen avslutades med massa dans på nattklubb och jag fick vandra hem i strumpelesten för hade så ont i fötterna haha. Det kallar jag en bra nyår. 
 
/Not the best pictures maybe but still a great new years celebration. Started the evening with some friends eating home made tapas. Meatballs, pie, jamón de serrano, bread and hummus, spicy stew and a lot more. Yum. When we started to get close to midnight we walked to a square where the rest of Granada also were haha. It had a stage with a band playing and it was people everywhere. Twelve seconds to midnight we started eating our grapes, but I think I started too soon because I had finished mine before 00.00 haha. Oops.. At twelve o'clock there were fireworks and we could hear Coldplay's Viva la Vida all over the square. It was magical. We ended the night at a nightclub and I had to walk home with my shoes is my hands after dancing like a crazy person and my feat was hurting so bad haha. I would like to call that a good new years eve./ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna Egeskog

Välkommen till min blogg kära vänner. Här kommer jag att dela med mig om min vardag i Granada i Spanien. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela