JohannaOak

Mi vida en España

Three Kings Day

Publicerad 2016-01-05 21:33:52 i Allmänt,

 
Idag förstår ni mina kära vänner kommer de tre vise männen till Spanien och delar ut julklappar till barnen. Var parad genom staden med godisregn och tror hela Granada befann sig på stadens gator ikväll, trots spöregn. Har inte varit med om så dåligt väder här sen jag flyttade hit i Augusti haha. Ganska bra betyg ändå kan jag tycka. Anywho, drog med mig Luka till stan för att kolla på spektaklet men slutade med att vi gick och tog en tapas istället för det var alldeles för regnigt och alldeles för mycket folk. Nu ligger jag nerkrupen i sängen och tänkte roa mig resten av kvällen med att kolla serier och försöka bli varm igen. Vårat varmvatten har slutat fungera så någon varmdusch kan man inte unna sig för tillfället.. Imorgon är det röd dag både här och i Sverige vilket innebär no work for me imörn! Hade en sjukt hektiskt dag på jobbet idag så ska bli skönt att få vila lite imorgon mitt i veckan så där. Me gusta. 
 
/Even though the rain was poring down I think the entire Granada was out to look at the parade for the three kings. It's the first time since I came here in August it has been such shity weather. For 6 months, that is quite a good grade I would say. Anyway, me and Luka went to the city center to watch the parade but we got so cold so we ended up in a tapas bar instead. The rest of the evening will just stay under to covers watching seriers and enjoy the fact that I don't have to work tomorrow. Had a very busy day at work today so I think I deserve a time out./
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna Egeskog

Välkommen till min blogg kära vänner. Här kommer jag att dela med mig om min vardag i Granada i Spanien. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela