JohannaOak

Mi vida en España

Framme

Publicerad 2015-08-01 19:08:00 i Allmänt,

 
Jaha, så satt man då äntligen här i soliga och helt otroligt varma Spanien. Var ute på upptäcktsfärd förut och gick förbi en termometer som visade på 40 grader..... Lär ju inte frysa här i alla fall haha. Bor i en ganska stor lägenheten som ligger precis vid en jättestor shoppinggata. I like. Vågade inte springa runt för länge dock då bovärden har lyckats ge mig fel nycket till huset så om ytterdörren är låst så kommer jag inte in till lägenheten haha. Har mailat och ringt tusen människor känns det som så jag hoppas att det löser sig imorgon.
 
Anyway, om shoppinggatan är åt ena hållet så ligger världens mysigaste lilla grändlabyrint åt andra hållet. Skulle leta upp ett supermarket och måste sett väldigt förrvirrad ut när en man kom fram och frågade om han skulle visa vägen, så lyckades få mig en liten guidad tur genom labyrinten av en lokalbo. Så hittills visar sig spanjorerna från sin bästa sida! Första kvällen får ägnas åt att packa upp och ta det lugnt så hoppas jag på fler upptäcktsfärder imorgon om det kan lösa sig med nyckeln!
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna Egeskog

Välkommen till min blogg kära vänner. Här kommer jag att dela med mig om min vardag i Granada i Spanien. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela