JohannaOak

Mi vida en España

Birthday dinner

Publicerad 2015-11-08 13:21:06 i Allmänt,

 
Hade världens bästa lördag igår. Strålande sol och 24 grader. Jag och Stina drog till parken, hade med picknick och spenderade hela eftermiddagen i solen. Här har man ingen höstångest i alla fall haha. Vid fyra drog vi oss hemåt och då hänkade jag på Luka och Alessandro för lite lördagstapas. Roligaste var ju dock att Alessandro trodde att han skulle iväg och dansa swing med några kompisar och jag och Luka satt och diskuterade vad vi skulle hitta på på kvällen när det egentligen var så att Luka hade ordnat en överraskningsmiddag åt Alessandro. Jag fick ta löpet hem, sminka mig i raketfart, sen hem till Stina för lite fördrink och sedan ge sig iväg till restaurangen. Blev lite kaos då Alessandro hann komma dit före hela sällskapet hade hunnit dit haha men jag tror han blev rätt nöjd och glad ändå. Vi käkade så.jäkla.god.mat och Elena hade gjort morotskaka, som var så sjukt god, med Ales favoritfotbollslag som dekoration. Han fick till och med en liten present av personalen för han bjöd dem på kakan haha. Efter middagen blev det lite pubrunda som sen avslutades på nattklubb. Sjukt bra kväll. 
 
/Had the greatest Saturday yesterday. Sunshine and 24 degrees. Me and Stina went to the park, brought some picknick and spent the hole afternoon in the sun. I can't say that I get any fall anxiety over here haha. At 4 we went home and I joined Luka and Alessandro for some tapas. The funny thing was that Alessandro thought that he was going to dance swing with some friends later and me and Luka were discussing what we were gonna do when in fact Luka had planned a surprise birthday dinner for Ale. I had to run home, do my make up as fast as I could, go to Stina's place for some pre drinks and then go to the restaurant. It was a bit of chaos when Alessandro arrived before the hole party had arrived haha, but I think he was happy and satisfied anyway. We had an amazing Mexican dinner and Elena had made a delicious carrot cake with Ale's favourite football team as decoration. He even got a small gift from the restaurant since he gave them some cake haha. After the dinner we went for a small pub crawl and then we ended the night at a night club. Such a fun night./

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna Egeskog

Välkommen till min blogg kära vänner. Här kommer jag att dela med mig om min vardag i Granada i Spanien. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela