JohannaOak

Mi vida en España

In english as well

Publicerad 2015-09-21 22:52:31 i Allmänt,

 
I söndags fick jag äntligen åka till Nerja! Nästan alla har sagt att det är den bästa stranden så har varit jättesugen på att åka dit men har bara inte blivit så för tar typ 2 timmar med buss. Igår hade vi som sagt bil istället så gick på typ en timme och en kvart. Värt! Var s v i n k a l l t i vattnet dock! Hösten börjar så sakta rulla in.. Men än är det i alla fall varmt i solen. 
 
Idag måndag har det inte hänt speciellt mycket. Jobb, spanskalektion, matlagning och lite skype! Har inga matlagningsmått här så jag använder mig av vanliga dricksglas vilket idag resulterade i hur mycket kokt ris som helst haha. Är väl bra att jag varierar lite från alla pasta i och för sig haha. Spanskan rullar på bra också tycker jag. Är ganska svårt men har en bra klass nu där alla är på samma låga nivå som mig haha så läraren tar det väldigt lugnt och metodiskt. 
 
//My dear flatmate Maria also asked me to start writing in english so this is a quick english summary for her, and if there are any other non swedish speaker out there reading this. Yesterday me and some friends and colleagues rented a car and drove to Nerja. The water was icecold but we still had a really nice time in the sun. I managed not to get sunburned this time so that was a plus! Today I've just been working, cooking and went to spanish class. Managed to cook rice for like ten people haha. Oopsi.//
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna Egeskog

Välkommen till min blogg kära vänner. Här kommer jag att dela med mig om min vardag i Granada i Spanien. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela